Š.g. 28. aprīlī mūsu skolas 6.a klases skolēni piedalījās projekta “Skolas soma” virtuālās ekskursijas tiešsaistē Iluzionisma teātrī, muzejā Mystero. Pasākums bija ĻOTI interesants, bagāts ar faktiem un aizraujošs darbībā.
Virtuālās ekskursijas laikā Iluzionisma teātra, muzeja Mystero izveidotāji, burvju mākslinieki Dace, Dante un Enrico Pecoli (Pezzoli) iepazīstināja ar burvju skatuves mākslas noslēpumiem un attīstības vēsturi Latvijā un pasaulē.
Mēs ielūkojāmies Iluzionisma muzeja Mystero istabās - Alberta hallē, Zelta istabā, Hudini istabā, Mistēŗiju istabā un citās. Uzzinājām, kurš ir pirmais zināmais burvju mākslinieks pasaulē un kurš ir populārākais burvju triks pasaulē.
Bija iespēja iemācīties burvju trikus.
Ieskatījāmies iluzionisma vēsturē Latvijā, uzzinājām par spilgtākajiem Latvijas iluzionistiem 19. un 20.gs sākumā. Uzzināsim kāpēc burvju mākslinieks Borsuks rija akmeņus un par kādiem nopelniem Buhāras emīrs uzdāvināja Latvijas iluzionistam J.Štrausam zelta piespraudi ar briljantiem.
Ekskursijas mērķis ir iepazīstināt skatītājus ar oriģinālās iluzionisma skatuves mākslas žanru daudzveidību, lai popularizētu šīs unikālās mākslas attīstības iespējas un, lai Latvijas kultūras dzīve kļūtu daudzveidīgāka. Tas viss un vēl vairāk, ja gribat piedzīvot īstu brīnumu kopā ar iluzionistiem Pecolli. Abrakadabra!
Es līdz šim maz zināju par iluzionisma mākslu, bet izrādē ļoti daudz un labi viss tika parādīts un izskaidrots. Interesanti bija klausīties mākslinieces Pecolli stāstījumu par teātra iekārtojumu - galveno zāli un it sevišķi aizskatuvi jeb grimmētavu. Uzzināju, ka iluzionisti sākuši darboties jau 1700 gadus p.m.ē. Ļoti interesanti bija skatīties dažādu laiku mākslinieku apģērbus un viņu darba piederumus, lai varētu rādīt trikus un daudz brīnumu. Pats galvenais - apguvu burvju triku ar pirkstiem un monētu!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (Patrīcija)
Es uzzināju, ka Jēkaba Johana Jāņa Štrausa burvju triks bija Parīzē ar aizsietām acīm noiet pa virvi pāri Sēnas upei. Un vēl es uzzināju, ka burvju mākslinieks Jūlijs Skrastiņš sevi sauca pa profesoru, jo šo profesora titulu viņam piešķīra pats cars NikolajsII. (Marta)
Es uzzināju kā sauc Latvijas iluzionistus. Man patika izrādes skatuve. (Mārtiņš)
Man patika kad varēja izmēģināt dažus trikus! Mani pārsteidza ka viņi uzminēja manu pirkstu! Es uzzināju, ka ir tāda ragaņu grāmata, un viņa glabājas Latvijā! (Anna Marija)
Man ļoti iepatikās triks ar monētu kura pazuda tas bija ļoti interesanti. Visnesaprotamākais fokuss bija ar piena kannu, es neiedomājos kā no tās varēja izlīst. Raidījums bija interesants un arī maģisks. (Ernests)
Es uzzināju kādu tērpu vilka 1500.gadā, ap vidukli bija somiņa kur bija mazākie triku priekšmeti un blakus varēja būt galdiņš ar lielākiem triku priekšmetiem. Bija interesanti uzzināt, kāpēc Redžeralds Skots izveidoja tādu raganu zinību grāmatu. (Emīlija Aleksandra)
1. Man patika visi triki, jo tie bija ļoti interesanti un neparasti. 2. Es uzzināju, kā izskatās Iluzionisma muzejs. 3. Bija interesanti tas, kā izskatījās burvju mākslinieku grims. 4. Es uzzināju, kā sauc ļoti daudz burvju māksliniekus, viņu interesantākos trikus. 5. Es uzzināju, ka raganu burvju triku grāmatu 1574.gadā sarakstīja Redžeralds Skots. (Kate)
Man patika, ka viņa stāstīja par slavenākajiem burvju māksliniekiem, un kādus trikus viņi bija veikuši. Mani ļoti pārsteidz pazušanas triks, un es to ļoti gribētu iemācīties. Es iemācījos tikai dažus trikus ar roku veiklību. Man burvju mākslinieka profesija liekas ļoti interesanta un aizraujoša. Manuprāt lai iemācītos burvju mākslu vajadzīgas daudz zināšanās, izveicība, roku treniņš. (Gabriēla)
Man iluzionistu teātrī visvairāk patika spoka efekts. Es agrāk nezināju, ka ir tāds spoka efekts un ka tādu izmanto. Es arī uzzināju, ka daudzi populāri iluzionisti ir no Latvijas. Es arī iemācījos dažus trikus, man patika triks ar monētu, jo viņš pēc man uzskata izskatījās visefektiskākais. Izrāde kopumā bija ļoti interesanta un aizraujoša, man tā ļoti patika! (Agnese)
Man iluzionisma teātra video ļoti patika, un tagad es gribu aizbraukt dzīvē uz muzeju! Man patika, ka parādīja trikus un, kā izskatās telpas. (Emīlija)
Man patika skatīties šo izrādi, jo viņa bija ļoti interesanta. Skatoties šo pasākumu nebija neviena brīža, kad man būtu garlaicīgi, vai apniktu šis viss. Es uzzināju kā izskatījās pirmais burvju mākslinieka komplekts. Kā arī es uzzināju daudz jaunus trikus, kas ir interesanti un kurus es rādīšu arī citiem. Es ieteiktu katram aizbraukt uz to muzeju, jo es domāju ka tur varētu būt ļoti interesanti. Es domāju ka tad kad vairs nebūs covid-19 es obligāti uz turieni aizbraukšu. (Aleksa)
Vislabākais bija tas, ka parādija kā tos trikus taisa un mācija trikus. (Sandis)
Man interesēja, kā rādija un mācīja trikus. Man patika iluzionistu vēsture un triku vēsture. Es uzzināju, kā darīt dažus trikus. (Andžejs)
Man vislabāk patika triki ar monētām. Un arī triki ar rokām man patika. (Davids)
Man patika izrāde, jo tajā stāstīja par fokusiem, kurus varēja pats izmēģināt. Izrāde bija gara,bet interesanta. Man žēl tos skolēnus, kuri nepidalījās, jo bija interesanti! (Ralfs)